Nyheter

Massey Ferguson om hvordan de støtter kunder, forhandlere og ansatte i forbindelse med Corona

Massey Ferguson som er et verdensomspennende varemerke fra AGCO (NYSE: AGCO), kunngjør følgende retningslinjer for selskapet og ansvaret for å sikre helse og sikkerhet for sine ansatte, samtidig som man står overfor leverandørmangel, så er beslutningen tatt om å stoppe produksjonen på Beauvais produksjonsanlegg for traktorer fra 17. mars.

Den samme avgjørelsen ble tatt på AGCO sin skurtreskerfabrikk i Breganze (Italia) fra 16. mars. ved å innføre tiltak som korttidsarbeid for å sikre aktiviteten straks forholdene tillater oppstart av produksjonen igjen.

Enn så lenge produserer og leverer AGCO-fabrikkene i Feucht og Wolfenbüttel, Tyskland, fortsatt grashøstingsprodukter til forhandlere. Mens noen av våre produksjonsaktiviteter midlertidig står på vent, sørger Massey Ferguson-teamene for at de fortsetter å støtte forhandlere og kunder i den daglige driften for å støtte matproduksjon som er avgjørende i disse tidene. I denne virkelig utfordrende tiden er landbruk og bønder viktigere enn noen gang. Vi vil ikke overvinne denne globale pandemien hvis vi ikke har tilstrekkelig forsyninger av mat av høy kvalitet.

“Slik som alle produsenter over hele verden, står Massey Ferguson overfor en trussel med coronaviruset i arbeidet med å holde teamene, forhandlerne og kundene sine trygge. Som en del av AGCO, står Massey Ferguson sterk i møte med usikkerheten som et resultat av coronaviruset. Våre ansatte rundt om i verden innfører tiltak for å beskytte seg selv, våre kunder og lokalsamfunnene våre. Jeg vil takke dem for det.” sier Thierry Lhotte, visepresident og administrerende direktør i Massey Ferguson Europe & Middle East. "Derfor implementerte vi fra slutten av februar, da krisen begynte i Italia, internasjonale og innenlandske reisebegrensninger, økte vår sanitetsinnsats drastisk og påla hjemmekontor eller forskjøvede arbeidsskift for å følge anbefalingene om avstand mellom mennesker.”

Å støtte forhandlere og kunders krav til service har vår topp prioritet og er en del av vår rene og pålitelige merkevare-DNA! Per i dag holder vi varebeholdningen åpen og tilgjengelig for våre forhandlere og kunder. Våre AGCO Parts-lagre, som starter med vårt hovedlager i Ennery (Frankrike), er oppe og går for å holde bøndene produktive for å hjelpe til med å mate verden i denne svært utfordrende perioden. Våre dele- og serviceteam, sammen med verkstedene ute hos forhandlerne, jobber også sømløst sammen for å fortsette å tilby bransjeledende støtte i denne vanskelige tiden. Denne innsatsen inkluderer levering av deler, service samt en umiddelbart tilgjengelig flåte på 350 traktorer som en del av MF Always Running-programmet i Frankrike, Tyskland, Storbritannia og Irland, Italia, Spania, Polen, Norge og Danmark for å maksimere tilgjengelig driftstid for våre kunder. Når plante/så- og høstesesongene starter på den nordlige og sørlige halvkule, tar vi vår del av rollen med å hjelpe verden med å produsere fôr og mat med største alvor. Vi er her for våre bønder og produsenter. Mens mange mennesker må gjøre sin del ved å være hjemme, har de som hjelper til med å mate oss en annen oppgave. Det er mange helter i denne krisen, og de som går ut og stiller opp slik at alle kan spise, er også helter.”, legger Lhotte til.

Massey Ferguson-teamet i Beauvais sørger fortsatt for å sikre strenge hygieneregler, sosiale distansetiltak for de som fortsatt jobber på avdelingene, sammen med sine GIMA-kolleger, som ga 10 000 masker (kirurgisk og FFP2) samt hansker og kjeledress fra egne lagere til sykehuset i Beauvais for å støtte det heroiske medisinske personalet som jobber hardt for å redde liv. Vi er veldig stolte og takknemlige av våre frivillige ansatte for deres innsats for å fortsette å jobbe på våre forskjellige anlegg over hele kloden, og sørge for at vi fortsetter å tilby bransjeledende service og støtte til våre kunder dag etter dag. Selv med nødvendig sosial distansering, er vi alle nærmere enn noen gang ett globalt team med våre forhandlere og kunder”, avslutter Lhotte.

Samtidig tilpasser Massey Ferguson også sin organisasjon til denne dynamiske situasjonen for å være godt forberedt, når sanitærforhold og tilgjengeligheten til deler fra våre leverandører vil tillate at vi starter produksjon og detaljhandel igjen.